Barion Pixel

Ez a játék több, mint néhány színes feladatlap az állatvilágról. A párosító feladatok megoldásához használható elektronikus tábla két érzékelője segít a gyerekeknek ellenőrizni, jó párokat választottak-e. A jó megoldást jelző „OK” hang és a felvillanó kis lámpa interaktívvá teszi a játékot.

A Sapientino Állatvilág beszélő játéka egy régi oktató játék, amivel a gyerekek sok érdekes dolgot megtudhatnak a ház körüli és vadon élő állatok sajátosságairól, életmódjáról. A feladatlapok megoldása jó alkalmat teremt a beszélgetésre, az új információk lehetőséget adnak az állatokról való további olvasásra, tanulásra.

Mi a játék lényege?

A dobozban egy szórakoztató oktatójátékot találsz, amely egy kivehető kis műanyag pult (egy érzékelő mező) és egy hozzá csatlakoztatható két vezetékes kézi vezérlő segítségével segíti a gyerekeket a feladatlapokon a helyes válaszok megtalálásában.

Összesen 12 színes lapon 24 állatokkal kapcsolatos témakört feldolgozó feladatlap tartozik a játékhoz. A megoldani kívánt feladatlapot a műanyag pultra helyezve a gyerkőcnek a feladatlapon található lyukakhoz érintve a két vezetékes érzékelőt meg kell találnia a helyes párokat. Ha a megoldás jó, akkor ezt a játék egy „OK” válasszal és egy kis lámpa felvillanásával jutalmazza.

Kiknek szól?

A játékot 4-8 éves gyerekeknek javasolják. A kicsiknek még az elején szükségük van a felnőtt segítségére, hiszen meg kell tudniuk, hogy a kiválasztott feladatlapon mi a kérdés, mi alapján kell megkeresni az összetartozó párokat. Ha többször játszanak, már önállóan is meg fogják jegyezni a feladatokat.

Így kell előkészülni egy feladatlap megoldásához:

 

Környezettudatosságra tanít

Ez a játék az állatvilág változatosságának megismerését segíti. A feladatlapok megmutatják…

  • milyen állatok élnek a ház körül
  • milyen élőhelyen élnek a távoli földrészek fajai
  • kiknek nyújt élőhelyet az erdő, a mező
  • milyen állatok élnek a szavannán, a trópusokon, a sarkvidéken
  • milyen forma, színek és minták jellemzik az egyes fajokat
  • milyen jellegzetes testrészekről ismerhetjük meg az állatokat
  • hogyan álcázzák magukat
  • hogyan különböznek méretben, súlyban alvási szokásaikban az egyes fajok
  • hány kölyköt nevelnek és azok hasonlítanak-e a szülőkre

Ilyen kérdésekre keressük a helyes válaszokat a kép-párok segítségével. Abban biztos lehetsz, hogy a gyerekeknek a feladatok megoldása közben még rengeteg kérdésük lesz. 😀

Ebben különleges

A játék nem csak az állatvilág megismeréséről szól. A feladatok közben a gyerekek formákat, színeket hasonlítanak össze, hasonlóságokat keresnek, képek apró részleteit kutatják és számolnak. Ezzel fejlődik logikai, rendszerező, összehasonlító és koncentrációs képességük.

A játéktáblán sok-sok elektronikus érzékelő van. Minden egyes feladatlapon úgy vannak elhelyezve a képek melletti kör lyukak, hogy éppen azokat az érzékelőket teszik szabaddá, amelyek helyes párokat alkotnak. A helyes válaszhoz tartozó kis lyukakhoz oda kell érinteni jobb és bal kézzel egyszerre a két kis érzékelőt. Ez a gyerekek finommotorikus mozgását is fejleszti.

A játék saját tapasztalatom alapján igen tartós, bár a feladatlapok puha papírból vannak, ezekre azért vigyázni kell. A játéktábla és a hangot kiadó érzékelő nálunk még most is rendületlenül működik, pedig a gyerekek azóta már majdnem felnőttek. 🙂

Hallgasd csak, hogyan működik:

 

Hol juthatsz hozzá?

Mi a kétezres évek elején vettük ezt a játékot. Most úgy látom, hogy ebben a formájában már egy ideje nem kapható. Ha mégis megtetszett neked és szeretnél valami hasonlót, akkor próbálkozz a következőkkel:

  • A játékboltokban kapható egy újabb kiadása Sapientino Állatok néven, ami hasonlóan működik.
  • Ha ebbe a változatba szerettél bele, akkor figyeld az aukciós oldalakat, mert ott megjelenik néha egy-egy darab.

Hangolódj rá

Mutatok a 24 feladatlapból párat, hogy lásd, milyen nehézségű kérdésekkel találkoznak a gyerekek játék közben. A képeken azt is látod, hogy hogyan helyezkednek el az apró kör alakú lyukak, ahová az érzékelőt kell illeszteni. 

4 – Állatok az erdőben

Cél: kitalálni hol laknak az erdő állatai!

Feladat: a gyereknek alaposan körül kell nézni, hogy megtalálja melyik erdei állat hol lakik.

Állatok: vakond, keresztespók, sündisznó, nyúl, pillangó, katicabogár, csiga, szöcske.

10 – Az álcázás

Cél: felfedezni az álcázás művészetét az állatok világában!

Feladat: meg kell találni a környezetben kitűnően álcázott állatokat.

Állatok: fenyőzender (lepke), lombszöcske, levelibéka, sarki nyúl, makréla (hal), kallina (lepke), botsáska, közönséges nyelvhal, vipera, hermelin, sarkiróka, tűhal.

15 – Ki alszik a legtöbbet?

Cél: figyeljük meg az állatok alvási szokásait!

Feladat: az állatokat ebben a feladatban a saját alvási időtartamukat „mutató” órához kell párosítani.

Állatok: mosómedve, orrszarvú, delfin, panda, fecske, lajhár, papagáj, zsiráf.

17 – Az állatok és kölykeik

Cél: az állatkölykök szüleit kell megtalálni!

Feladat: a gyereknek az állatkölykök mamáját kell megtalálni.

Állatok: vörös ibisz, halászsas, tyúk, tobzoska, orrszarvú, vaddisznó, oroszlánfóka, hóbagoly.